„Під технікою читання в методиці розуміють суму прийомів, які забезпечують сприйняття і переробку формальної мовної інформації: букв, буквених комплексів, слів, словосполучень, знаків пунктуації, граматичних ознак і в опорі на них граматичних структур речень ”.
При перевірці техніки читання вчитель оцінює кілька показників:
- навик усвідомленого читання в певному темпі (вголос і про себе) – дитина повинна не просто читати, а й розуміти прочитане;
- спосіб читання – складове читання слів або читання слова цілком, плавно;
- виразність читання – правильна постановка наголосів, дотримання при читанні пауз та інтонацій;
- спосіб читання – складове читання слів або читання слова цілком, плавно;
- виразність читання – правильна постановка наголосів, дотримання при читанні пауз та інтонацій;
- швидкість читання – кількість знаків, прочитаних за певний проміжок часу (розраховується в знаках на хвилину);
- помилки читання – помилки читання слів і огріхи .
При читанні вголос учнів зразу питати за змістом не можна, треба, щоб вони ще раз пробігли текст очима про себе. Спочатку даються елементарні, підручникові тексти, потім починають давати тексти не складені, а витягнуті з творів, трохи адаптовані, де прибираються побічні сюжетні лінії.
Швидкість читання – це всього лише один із показників техніки читання. Педагогам не варто зосереджувати свою увагу тільки на швидкості читання текстів. До того ж, тексти для перевірок техніки читання підбирають відповідно до рекомендацій методистів. Наприклад, дитина буде швидко і виразно читати простий текст казки, але дуже повільно і по складах прочитає про будівництво ракет або технічний текст до ремонту автомобіля. Не варто змушувати школяра читати швидше, нехай краще він читає більше. Це розширить його кругозір і лексикон. Так дитина дізнається і запам’ятає багато нових слів.
Існують нормативи швидкості (темпів) читання, але вони можуть злегка відрізнятися для різних шкіл. Залежать нормативи швидкості від програм навчання. Так в школі-гімназії нормативи будуть істотно вищі, ніж для корекційних класів.
Зазвичай техніку читання вчитель перевіряє один раз на місяць. Для учнів, які тільки почали вивчати іноземну мову перевірка техніки читання може не проводитися. Для учнів молодшої школи це мають бути короткі, прості речення, без великої кількості ком, двокрапок тире та ін. Ускладнюючих текст знаків. Краще, якщо текст буде без ілюстрацій і діалогів. Очі дитини повинні спокійно рухатися уздовж рядка, не перескакуючи, тому текст повинен бути на 1 листку.
Перед тим як розпочати, варто зорієнтувати дитину щоб вона читала спокійно, не переживачи. Не варто в процесі читання повторювати слова або виправляти помилки учня. Просто потрібно помітити слова, на яких учень запнувся або помилився.
Щоб зрозуміти чи було читання осмисленим, вчителю доведеться поставити школяру кілька запитань до тексту. На швидкість читання можуть впливати багато факторів: втома дитини, її бажання читати, настрій і стан здоров’я. Якщо педагог бачить, що дитина хвилюється, у неї зривається голос і вона затинається, то краще перенести перевірку на інший час або провести її у формі гри.
Отже, техніка читання – це прийоми, які забезпечують сприйняття і переробку формальної мовної інформації: букв, буквених комплексів, слів, словосполучень, знаків пунктуації, граматичних ознак і в опорі на них граматичних структур речень.
Комментариев нет:
Отправить комментарий